måndag 17 oktober 2016

😝Jag ❤min(a) blogg(ar)😝

Så är det, jag älskar att nu på hösten och mitt i höststädningen  ha mina bloggar att pausa med mellan varven av spara, kasta, ge bort.
Jodå, jag har fler bloggar men i stort bara en officiell, nämligen denna "Smått och Gottbloggen" som jag också städat i och gjort en nystart med denna höst för att få lite struktur mellan bloggarna. 
Mina icke officiella bloggar är riktade vanligtvis till enbart nära anhöriga och berör rent privata ämnen och frågor och är isf för SMS och/eller e-mail. 

Förbaskat praktiskt helt enkelt, men det tog lite tid innan teknik och jag var överens om detsamma. Nu flyter det på fint och det glädjer mig mycket.

 Så in i baljan skönt att slippa allt teknikkrångel för att ha det här för mig passande upplägget. 

Något jag tycker är mindre roligt dock är att jag inte känner till en enda blogg som någon av mina nära, vänner och bekanta har trots att dom ofta finns på FB och Instagram i synnerhet och vilka visserligen har bloggdisposition, men med färdig layout, mall och mycket annat som inte går att bestämma själv över i likhet med en renodlad egenskapad blogg. 

Så nu går jag här och väntar på att någon jag känner ska få lust att ha en officiell blogg som jag kan  följa och ta del av 
Jag följer några kända bloggare som jag tycker inspirerar till nya idéer och som förmedlar både nöje, allvar och förströelse.
Det är en utmärkt motvikt till alla negativa nyheter som media förmedlar var och varannan timme. 

Jag börjar mer och mer tvivla på att hitta någon i min vänlista på FB eller annan bekant som bloggar officiellt och berättar om det.

En bekants nära anhörig vet jag iaf som bloggar offentligt och gör det både spännande och intressant, men det är som sagt en bekants nära anhörig.

Egentligen är det förvånande att t.ex uppe i Umeåtraktetnas landsbygd, ja, där bloggar var och varannan i grannskapen. 

Dom bloggar om sin vardag, sin familj, sina intressen , sitt hem och allt det som hör deras tankar och drömmar till . 

Det betyder att dom vet hur någon av bloggarna i granskapet har det hemma och oftast vad dom gör också fastän läsaren i deras närhet aldrig någonsin har varit hemma hos just den familjen i närheten av dom själva
Det måste vara kul att som nyinflyttad i dom trakterna bara gå in och se vilka som bloggar i omgivningen och på så sätt få ett hum om sin nya omgivnings invånare och boende än att komma som nyinflyttad och inte känna till en enda kotte och kanske inte ens se till dom när mörkret sänker sig över Norrlands landsbygd 
🌒😎🌚

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.