lördag 22 oktober 2016

🍁💚🍂Bamsegympa för förskolan🍂💚🍁

Vad är roligt och inte roligt i förskolan?     

Visst är det kul att göra som föräldrar och andra vuxna men på barns vis när förskolan i det här klippet gör det förståeligt för barn varför vuxna går på gym , dit barnet inte får följa med. 

Så bra att förskolan här då tagit initiativet till Bamsegympa FÖR barn, men sedan finns det som inte är särskilt roligt eller kul i vardagen för förskolebarn som mitt barnbarn berättade för mig häromdagen och det om  något ingen vuxen skulle acceptera i sin vardag på jobbet.

- Farmor! sa mitt barnbarn , 4 år
- Ja...aa, svarade jag något frånvarande
- Farmor!......Det är INTE roligt att vara sist i kön till toaletten så att jag bajsar och kissar på mig innan det är min tur till toaletten.

Nej, fy 17 , tänkte jag i mitt stilla sinne. Det är " ta mig 17 " INTE roligt och i synnerhet INTE när ett barn relativt nyligen blivit blöjfri både natt & dag och därmed vunnit en seger 
över vuxenvärldens syn på blöjor när barnet börjar passera en viss ålder. 

Det finns väl ingen vuxen som skulle vilja ha det så på sin arbetsplats eller hemma. 

Det är både kränkande och fördummande. 
 Ja, även små barn både tänker, känner och undrar.
Även om vissa i vuxenvärlden missat det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.