lördag 22 oktober 2016

🍁🍄🍂Höstdag med många ansikten🍁🍄💚

                Så är det med det

 Bord för olika aktiviteter ser jag som ett måste under höst & vinter när jag umgås med mitt 4-åriga barnbarn härhemma .
Pysselstationer och matplats gör inomhusdagar sååå..mycket roligare och friare för både mig och barnbarnet.
 Matplatsen vill jag ska vara tillägnat just matraster och helst inte upptas av annan aktivitet om det kan undvikas.
 Jag vill att det ska vara möjligt att välja  utan att för den skulle plocka bort , ändra och omplacera prylar eller annat bara för att nu ska vi göra det eller det
 Just att ha kvar den där känslan att slå sig ner vid köksbordet och dricka en kopp kaffe med kaffebröd eller äta mellanmål, lunch och middag för att sedan därifrån förlytta sig till det pysselbord som känns mest inspirerande för tillfället, samtidigt som någon annan väljer att sitta kvar vid matbordet för en kaffe efter maten .
Allt måste inte alltid dukas undan på en gång. Det kan gott och väl vänta en stund . Pysselstationer ska finnas kvar tills det är dax för barnbarnet att gå hem efter besök hos mig


Modelera och trolldeg  för sig  och läshörna med klockträning för sig
Däremellan kanske vi går ut en stund för lek och ras med hopp och annan grovmotorik utan att plocka bort pysselstationerna hemmavid.
 M.a.o bara att komma hem igen , äta något eller återvända till valfritt pyssel
för finmotoriken


Japp, så'n är jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.